Csempészek, fejvadászok, szindikátusok – miről szól a Star Wars Outlaws?

Kaland? Izgalom? Egy jedi nem ezekre a dolgokra vágyik. De egy gazember igen.

Star Wars Outlaws

Forrás: Ubisoft

Április 9-én befutott a Star Wars Outlaws sztori előzetese, ahogy ígérték. A Ubisoft pedig végre felfedte, hogy a várva várt nyitott világú videójáték augusztus 30-án érkezik. Ennek apropóján jelentek meg interjúk a StarWars.com és a Ubisoft oldalán, a játék kreatív és narratív rendezőivel.

A galaxis alvilága

Az előzetes elején láthattuk a korszak bűnszervezeteit. A játék szerint a szindikátusokat egy Sliro nevű bandavezér fogja össze, aki Az utolsó Jedikben látott Canto Bightról irányít. Sliro egy bizonyos Zerek Besh nevű szervezet feje, amely korábban A vörös uralom és a Hidden Empire képregényekben bukkant fel, de eredetileg a játék fejlesztői találták ki őket. Így igazán nagy figyelmet a Star Wars Outlawsban fog kapni a szervezet. A többi klán viszont ismerős lehet, név szerint a Pyke-ok, a huttok és a Vörös Hajnal. A Ubisoft azt is felfedte, hogy a Vörös Hajnal mellett Qi’ra is felbukkan majd a játékban, de nem Emilia Clarke alakításában. A játékrendező Julian Gerighty elmondta, hogy nem a Zerek Besh az egyedüli újonnan létrehozott bűnszervezet a játékban, hiszen kifejezetten itt jelenik meg először az Ashiga Klán, akik a Kijimi világán működtek ekkoriban.

„Szerintem ez egy csodálatos megfigyelés, mert a Star Wars Outlawsban az volt a feladatunk, hogy a Star Wars alvilágára koncentráljunk. A Lucasfilm Gamesszel együtt dolgoztunk az Ashiga Klánon, de szükségünk volt egy másik bűnszövetkezetre is, hogy a dinamika – nemcsak a játékos, Kay és a szindikátusok között, hanem a szindikátusok egymás között is – igazán érdekessé tegye a dolgokat. És ez az a találkozó, amibe az előzetes során bepillantást nyerhettél.” – mondta Gerighty.

Sliro karaktere érdekes adalék lesz a kánon ezen korszakához. Nagyon gazdag és befolyásos, aki egy olyan bűnszervezetet épített maga köré, amely jelentősen különbözik a többitől. A Zerek Besh más, mint az eddigi bűnszervezetek. Gerighty elmondása szerint a szervezetet a játék írói találták ki, ahogy Sliro karakterét is. A céljuk az volt, hogy sokkal militánsabb bűnszervezetet hozzanak létre, akiknek egyedi sisakjuk és páncéljuk van. Éppen ezért hamar a galaxis legnagyobb szindikátusai közé emelkedtek. A korszakban ugyan még bőven a Galaktikus Birodalom uralkodik a galaxisban, ám a Lázadók Szövetségével kialakult polgárháború túlságosan is lefoglalja Palpatine erőit. Így az egyes alvilági bűnszervezetek most szabadon garázdálkodhatnak, hogy Sliro szavaival éljünk: „ez az alvilág aranykora”. Szegény Darth Maul csak álmodozhatott erről.

A játék narratív rendezője, Navid Khavari kicsit többet árult el az új klánokról. A Zerek Besht és az Ashiga Klánt szorosan a Lucasfilm Gamesszel együttműködve alkották meg a Massive Entertainmentnél.

A Zerek Besh fejlesztése igazán nagyszerű élmény volt, mivel ők a történet kulcsa – mivel a játék középpontjában az alvilág áll, az antagonistánknak, Slirónak szüksége volt egy szindikátusra, amely minden szavát követi. A Zerek Besh ebből az ötletből született, és úgy érezzük, hogy sikerült valami igazán egyedit alkotnunk. Ez egy olyan szindikátus, amely gazdag és halálos, ugyanakkor meglehetősen titokzatos is – izgatottan várom, hogy a játékosok többet tudjanak meg róluk az útjuk során.

Az Ashiga Klán esetében ez egy olyan szindikátus, amellyel Kay az egész Külső Peremvidéken találkozik majd, és amellyel a hírnevét építi, de elsősorban Kijimiben, ahol már generációk óta uralkodnak. Csodálatos lehetőség volt, hogy egy olyan fajból, amelyet a Star Wars-rajongók már ismerhetnek, mint például a melitto, egy új, nagyon monarchista szindikátust építhettünk ki egy kaptár köré, amely a rovar gyökereikre támaszkodik, miközben új elemeket vezet be és egy új történetet mesél el velük. Kay találkozik majd Ashiga királynővel is, akit az előzetesben is láthatunk” – mondta a narratív rendező.

A melitto faj eredetileg a Legendákból származik, hiszen a Star Wars: The Old Republic játékban említették őket. Azonban igazán a kánonban kaptak nagyobb figyelmet, hiszen a faj egyedei láthatóak voltak a háttérben Az ébredő Erőben, A Mandalóri és az Obi-Wan Kenobi sorozatokban is. Igazán nagy figyelmet viszont most kapnak majd a Star Wars Outlawsban.

Star Wars Outlaws
Forrás: Ubisoft

Gazfickók, csempészek és fejvadászok között

Ha a játék antagonistái az alvilági bűnszervezetek, akkor a „jók” oldalára csempészek, csibészek valók. Ahogy azt már korábban is felfedték, a történet főszereplője a kezdő csibész, Kay Vess, őt irányítjuk majd a játékban. Kay a Canto Bight munkásnegyedéből származik és korábban már összetűzésbe került Sliróval is, aki ezért komoly vérdíjat is tűzött ki Kay fejére. Kay és hűséges merqaal társa, Nix együtt próbálnak szerencsét a galaxis alvilágában, hogy végre kivásárolják szabadságukat. És ekkor jön egy ajánlat, amely az egész életét megváltoztathatja.

„Kay egyedül nőtt fel, a Canto Bight munkásnegyedében küzdött a morzsákért, tolvajként és Nix képességeire támaszkodva, hogy kisebb csalásokkal boldoguljon. Kay mindig is úgy érezte, hogy a galaxis a hozzá hasonló emberek ellen van beállítva, és mindig is egy olyan életről álmodott, ami Canto Bighton túl van, ahol senkinek sem kell felelnie. Ez a munka egy lehetőséget ad neki, hogy valóra váltsa ezt az álmát, és végre igazán szabad legyen” – mondta a narratív rendező.

Itt kerül a képbe Jaylen, aki egyszerre egyfajta mentor és megbízó is Kay számára. A férfi egy sokat látott gazfickó, aki szeretné egyengetni Kay útját, de azért valamilyen haszon reményében is. Személye igen hasonló Tobias Beckett karakterére a Solo: Egy Star Wars-történetből. Kaynek résen kell lennie, mert nem feltétlenül bízhat meg Jaylenben.

Star Wars Outlaws
Forrás: Ubisoft

„Jaylen egy kicsit később jön be, és egyfajta fejvadászatot folytat Kay ellen. Lát benne valamit, és szinte olyan, mint egy mentor. Megpróbál neki egy keretet adni, egy keretet, amiben a tehetségét kamatoztathatja. És láthatjuk, hogy Jaylen jobb napokat is látott már. Kicsit szerencsétlenkedik, de lát egy lehetőséget, hogy ne csak tanítson, hanem profitáljon is a Kayjel való kapcsolatából” – mondta a kreatív rendező.

De Kaynek és Nixnek nem csak a bűnszervezetektől vagy a Birodalomtól kell tartania, hanem természetesen a fejvadászoktól is. Sliro egy Vail nevű fejvadászt állított Kayre. A narratív rendező szerint ő az egyik legjobb fejvadász a Külső Peremvidéken és szinte mindegyik szindikátusnak dolgozott már. Egy tapasztalt és kíméletlen fejvadász, aki jól tud harcolni, repülni, vadászni és akár csempészni is, bármit bevet, hogy elkapja a célpontot. Vail egy teljesen új karakter a kánonban, akit a Massive a Lucasfilm Gamesszel közösen alkotott meg.

„Ez egyike azoknak a rendkívüli lehetőségeknek, egy valóra vált gyerekkori álom, amikor azt mondjuk: »Oké, mi lenne, ha kitalálnánk egy vadonatúj fejvadászt?«. És olyasvalakit akartunk, akinek persze kétértelmű erkölcsei vannak, de rendkívül önálló, rendkívül profi, rendkívül céltudatos, de egy kicsit tágabban is látja a dolgokat. Szóval vannak kérdések, amiket fel fog tenni magának a helyzetről, Sliro motivációiról, mindezekről a dolgokról, amik tényleg olyan dimenziót adnak a karakternek, amit általában nem látunk a szokásos fejvadász karaktereknél” – mondta Gerighty.

Star Wars Outlaws
Forrás: Ubisoft

A játék története alapvetően egy klasszikus heist, azaz rabló sztorit fog elmesélni, hasonlóan a Solóhoz. Azonban, mivel egy videójátékról van szó, a játékos elsősorban azt tapasztalhatja meg, hogy milyen érzés egy csempész bőrébe bújni. A kreatív rendező erre reagálva elmondta, hogy amikor a Lucasfilmmel együtt ötleteltek a játékon, akkor mindig az a kérdés lebegett a szemük előtt, hogy milyen is lehet egy csirkefogó?

„Szerintem az összes Star Wars-film, különösen a klasszikus trilógia, a Solo és a Zsivány Egyes alapművek voltak a számunkra. De, amikor elkezdtünk a Lucasfilmmel dolgozni, mindig visszatértünk a kérdéshez: »Mi az a csibész? Mi ez az archetípus a Star Wars galaxisban?« De még ennél is tágabb értelemben, rengeteg olyan betyár van, akit szuper érdekes megvizsgálni. Talán A Karib-tenger kalózai vagy Indiana Jones, de van-e olyan történet, ami egy olyan ember felnőtté válásáról szól, aki alapvetően piti tolvaj, de aztán igazi törvényen kívüli lesz belőle. A Solo tehát remek referencia” – mondta a kreatív rendező.

Egy csempész karakterét leginkább a moralitással lehet a legjobban bemutatni. Han Solo is alapvetően egy morálisan megkérdőjelezhető figura, azonban a szorult és döntő helyzetben végül a jó ügy oldalára állt. A játékban ennek külön figyelmet, játékelemet szenteltek. Egy külön reputációs rendszer épült a játékmenetbe, amely szerint Kay viszonya folyamatosan változik az egyes szindikátusokkal. Ez attól függ majd, hogy az egyes küldetéseket hogyan teljesítjük, segítjük vagy netán keresztbe teszünk az adott bűnszervezetnek. A játék így folyamatos dilemmák elé állítja a játékost. Persze ezt nem kell olyan véresen komolyan venni, mint egy szerepjátékban, inkább a játékmenetet teszi színesebbé ez a morális rendszer.

Star Wars Outlaws
Forrás: Ubisoft

És ha már csempészek a főszereplők, Kay sem maradhat egyedi teherhajó nélkül. A játékban ez a hajó a Trailblazer nevet kapja, egy EML 850 típusú könnyű teherhajó lesz a Galaktikus Köztársaság idejéből, amit mi magunk is irányíthatunk. A játékban ugyanis lesz repülés is, a hajót a levegőben és az űrben is irányíthatjuk és légi csatákban is részt vehetünk. De egy csempész számára a teherhajó nem csak puszta jármű, hanem egyfajta otthonként, menedékként is szolgál. A hajót lehetőségünk lesz testreszabni, csinosítani, illetve itt lesz egy munkaállomás is, ahol a ruhánkat, felszerelésünket, fegyvereinket is cserélhetjük, fejleszthetjük. Hasonlóan, mint Cal Kestisnek a Stinger Mantis a Star Wars Jedi játékokban.

„Ez tényleg egy önálló karakter. Az is. Kay állandóan „kölcsönveszi”, és ez lesz az otthona. És persze fejlesztheted, vizuálisan testre szabhatod, és az az érzése van, hogy „ide tartozik”. A Trailblazeren kívül nem igazán van otthona a játékban. Szóval ez egy rendkívül fontos része az élménynek” – mondta Gerighty.

A Külső Peremvidék világai

A Star Wars Outlaws egy nyitott világú akció-kalandjáték lesz. Ebben a Ubisoftnak óriási, évtizedes tapasztalata van, gondoljunk csak a Far Cry, az Assassin’s Creed vagy a Tom Clancy’s The Division szériáikra. Az Outlaws helyszíne a külső Peremvidék lesz és itt kalandozhatunk majd bizonyos világokon. A játékban nem lesz túl sok bejárható bolygó, a cél nem a nagy mennyiség, hanem a részletesen kidolgozott, aprólékosan megalkotott nyitott világok voltak.

Star Wars Outlaws
Forrás: Ubisoft

Az eddig látott előzetesek alapján öt helyszínnek a nevét biztosan tudjuk már. A játékban szerepelni fog a Tatuin, amely talán a Star Wars legikonikusabb világa. Itt pontosan nem tudjuk, hogy mely városok és bolygórészek lesznek bejárhatók, de Jabba palotája mindenképpen köztük lesz. Szintén lesz még két, a zárótrilógiából ismert hely, azaz a Canto Bight és a Kijimi. A kaszinóbolygó úgy tűnik Sliro főhadiszállása volt, míg a Kijimi pedig az Ashiga Klán fennhatósága alá tartozott ekkoriban, mielőtt még a fűszerfutárok megjelentek volna. Ugyancsak lesz még egy kánonból ismert világ, az Utóhatás-trilógiából ismerős Akiva, amelyet eddig még sehol sem láthattunk megelevenedni. A Massive fejlesztői viszont kidolgoztak egy teljesen új világot is, ez pedig a Toshara szavannás holdja lesz, amelyet a korábbi játékmenet videóban is láthattunk. A Toshara egyik fontos települése a Mirogana lesz majd. A kreatív rendező elmondta, hogy ez volt a kedvence mind közül.

„Mostanában sokat tesztelek, így néhány jut eszembe. De azt hiszem, a kedvencem Toshara, akit a Ubisoft Forwardon mutattunk be a gameplay végigjátszásban. Ez egy ilyen kombinációja egy hatalmas városnak, Miroganának, ami hemzseg a különböző, gusztustalan karakterektől, de a Birodalom is jelen van. Nagyon sűrű és tele van különböző történetekkel. A város peremvidéke, a vadon, a borostyánnal borított területek, amelyek nagyon szépek, a szélfútta természet, a települések, amelyeket ott hoztunk létre – hihetetlenül büszke vagyok a létrehozására és az együttműködésre, amelyet a Lucasfilm Gamesszel folytattunk a keletkezése során. Ezt a Star Warsba átültetni, azt hiszem, fantasztikus. És ha egy második helyszínt kérdeztek, most játszottam az Akiván, ami korábban csak az Utóhatás könyvsorozatban szerepelt. Az ottani kantin, az Alkazar hangulata fenomenális. Van egy hatalmas fa a kantina közepén. Gyönyörű. Vannak ott olyan törzsvendégek, akiket meg fogsz ismerni és jól meg fogsz ismerni. Ez egy igazán különleges hely” – mondta Gerighty.

A kreatív rendező elmondta, hogy az egyes kantinákat úgy hozták létre, hogy egyedinek tűnjenek. Saját identitásuk legyen. Ehhez Film Noir művek jazzbárjaiból vagy pl.: a Kijimi esetében koreai grillbárokból inspirálódtak a fejlesztők. Így kerültek nagy szellőző nyílások a Kijimire és egy fa az akivai kantina közepére. A játékban még előfordulhatnak további világok, hiszen a Season Pass előfizetők új sztori DLC-ket kapnak, amelyek feltehetően új helyszíneket is szállítanak az alapjáték mellé. Erről még nem árult el részleteket a Ubisoft.

A Star Wars Outlaws augusztus 30-án érkezik PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re.

Star Wars Outlaws
Forrás: Ubisoft

About Author

Vélemény, hozzászólás?