A Star Wars Outlaws „egy túlélős történet”
Újra mozgás közben látható a Star Wars Outlaws.

Forrás: Ubisoft
Június 10-én tartották a Ubisoft Forward showt, amelyben egy részletes betekintést nyerhettünk a Star Wars Outlaws játékmentébe. Az augusztusban érkező új, nyitott világú Star Wars játék egy izgalmas és látványos alvilági kaland lesz a klasszikus trilógia idején. A gameplay videó mellé egy interjú is készült a játékrendező Julian Gerigthy-vel a StarWars.com-on.
Szerencsejáték és űrcsaták
A tíz perces videó egy kis minijátékkal indult, amelyet a főszereplő Kay Vess játszik. Ez a játékon belüli játék valamilyen repülőszimulátor lehet, amely stílusában abszolút megidézi a 80-as évek pénzbedobós árkád játékait, hiszen az első Star Wars videójátékok is ilyenek voltak. A minijáték sem új a Star Wars játékok terén, hiszen hasonlóval már találkozhattunk a Knights of the Old Republicban a pazaak kártyajáték képben, vagy a Jedi: Survivorben a holotaktikák is ilyesmi volt. A játékrendező elmondta, hogy nem ez az egyedüli minijáték a Star Wars Outlawsban.
„Ez egy játszható játék. Az egyik dolog, amiért szenvedélyesen küzdöttünk, az az, hogy a világnak sok szórakozási lehetőséggel kell rendelkeznie, hogy élőnek érezzük azt – még a fathierekre is lehet fogadni vagy sabaccot játszani. Úgy éreztük, hogy ezek mind a csibész életmód részei. Fontos volt számunkra, hogy a játékosok sokféle élményt fedezhessenek fel” – mondta Gerighty.
Izgalmas látni, hogy a Massive Entertainment fejlesztői milyen, a Star Wars kánonból jól ismert szerencsejátékokkal próbálják életre kelteni ezt a nyitott világot. Mivel ez egy alvilági történet lesz csempészekkel, bűnszervezetekkel, szinte adják magát az ilyen interaktív minijátékok. A Ubisoft korábbi nyitott világú játékaiban is rendre előfordultak ilyenek. Ráadásul azt is felfedték az új videók, hogy maga Lando Calrissian is ülhet a sabacc-asztal másik oldalán, amely remekül megidézi a Solo: Egy Star Wars-történet antológiafilmet. Mivel Kay a Canto Bightról származik, így Az utolsó Jedikben látott fathier lovak is felbukkannak.
A minijáték után Kay és hűséges, Nix nevű merqaal társát láthatjuk az Akiva bolygó körüli űrállomáson. Kay itt különböző szakértők holoképeit nézegeti, akiktől mindenféle képességeket szerezhet a túlélésért. Érdekes megoldása ez a fejlődésnek, amely az ilyen nyitott világú kalandokban elmaradhatatlan játékelem. Kay végül egy fegyverforgatót választ ki, aki a hírek szerint a Tatuinon, Mos Eisley űrkikötőjében tartózkodik. Kay ezután bepattan a Trailblazer nevű EML 850-es könnyűteherszállítójába majd elhagyja az űrállomást. Itt egy kisebb csetepaté alakul ki, amelyben kalózok támadnak meg egy BFF-1 típusú áruszállító hajót. Ez szintén egy izgalmas videójátékos visszacsatolás, hiszen ez a hajó eredetileg az X-Wing és TIE Fighter repülőszimulátorokban jelent meg a Legendákban, de a kánonban is volt a Star Wars: Squadrons játékban. A repülés irányítása és működése egyébként szinte egy az egyben a 2017-es Battlefront II-re emlékeztet egészen az assettek és a hangeffektek szintjén is. Gerighty a következőket mondta a repülésről az Outlaws-ban.
„(A csempész életstílus) …nagyon sokféle aspektust foglal magában, a hajó, de a siklómotor irányításától kezdve az ökölharcokon át a nyomozásig. És minden egyes játékmenetben mindezek a dolgok keverednek. De természetesen, ha inkább a csempészetre és az űrbeli megbízásokra akarsz koncentrálni, azt is megteheted. De az igazi törvényen kívüli játékmenet akkor jön el, amikor a játék egészét tekinted, és megtapasztalod mindezeket a dolgokat” – mondta a játékrendező.

A játékrendező azt is elmondta, hogy egy úgynevezett élő világrendszert alkottak meg a szoftverhez. Ennek a rendszernek a lényege, hogy miközben a játékos teljesíti a küldetéseket, aközben folyamatosan történhetnek váratlan események, vagy találhatunk információkat elhintve, amelyek újabb küldetéseket nyitnak vagy oldanak meg. Akár úgy is, hogy egy kantin bárpultját támasztva iszogatva hallunk egy pletykát.
Mos Eisley az ötödik és hatodik epizód közötti időkben
Az űrcsata után Kay fénysebességre kapcsol és a Tatuinra utazik. Itt már mozgásban is láthatjuk, hogy töltőképernyő nélkül az űrből belépünk a bolygó légterébe, majd dokkolunk Mos Eisley űrkikötőjében, interaktív filmszerű élményt nyújtva. Ráadásul a 94-es dokkoló öbölben érünk földet, pont ott, ahol az Ezeréves Sólyom volt Az új reményben. Kay ezután betér Chalmun legendás kantinjába, hogy információkat szerezzen a célpontról. Tatuin és Mos Eisley megalkotásáról ezt mondta el a játékrendező:
„A játék létrehozásának ez a része egy valóra vált álom volt számunkra. Mos Eisley-ből indultunk ki, és felépítettük a várost egy csomó apró részlettel, amelyek nagyon is megfelelnek a filmeknek.
Ez a játék A Birodalom visszavág és A Jedi visszatér között játszódik. Ez az a tökéletes pillanat, amikor olyan élénk emlékeink vannak azokról a dolgokról. Így természetesen ott lesz a hatalmas Dűne-tenger, a sziklás kanyonok és a belsejében lévő labirintus. De vannak városi központok is, ezek egyike Mos Eisley. És persze a játékosoknak lehetőségük van beosonni Jabba palotájába is.”
Egészen elképesztő az eddig látottak alapján, hogy milyen aprólékosan alkották újra a Ubisoft fejlesztői a Star Wars talán legikonikusabb bolygóját. Nem csak a városok, de a Tatuin külső vidéke és a sivatag is bejárható lesz egyszerre megidézve a filmeket, sorozatokat és a kiegészítő műveket. Érdekesség, hogy a kantinban ekkor már nem Az új reményből ismert Wuher a csapos, hanem valaki más, de még nem is droidok szolgálnak fel, mint később A Mandalóriban. A Star Wars Outlaws így tökéletes átmenetet képez a klasszikus trilógia és a Mandóverzum között.

Kay megtudja a csapostól, hogy valahol van egy kalóz, aki ügyes fegyverforgató és megadja a lokációját. Ezután siklómotorra pattannak, hogy a célszemély felé vegyék az irányt, aki korábban a Hutt Kartellnek dolgozott. A célponthoz érve Kay előveszi makroszemüvegét, hogy a biztos távolból felmérje a terepet és a lehetséges ellenségek számát. Ez is egy ügyes megoldás a fejlesztők részéről, hogy egy nyitott világú játékelemet átültessenek a Star Warsba. A korábbi ubisoftos nyitott világú játékokban drónok, éjjellátók, kamerák vagy éppen madarak segítségével pásztázhattuk fel a terepet hasonlóképpen.
Kay és Nix beszivárognak az erődbe. Nix egyébként nagyon hasznos társunk lehet a játékban, elterelheti az ellenség figyelmét, meg is támadhatja őket vagy ajtókat nyithat ki. Hasonló a funkciója BD-1-hoz Cal Kestis mellett. A játékrendező azt azonban leszögezte, hogy Nix nem tud megsérülni vagy meghalni a játékban. Kay ezután egy datapadról szerez információkat. Ezt úgy éri el, hogy a hajtűként használt adattüskéjével feltöri a rendszerüket valahogy úgy, mint egy asztrodroid vagy DJ, a kódfejtő Az utolsó Jedikben. Itt egy újabb minijátékban vehetünk részt, hiszen mi irányítjuk a kódtörést. Nagyon hangulatos, interaktív és megidézi a Tom Clancy’s Splinter Cell Chaos Theory játék hasonló megoldását. Kay megszerzi a keresett információt, amely szerint egy Quint nevű weequay seriffet kell felkeresnie a Wayfar nevű településen, mely leginkább a Star Wars Galaxies című játékból lehet ismerős. Itt azonban lebukik és egy kisebb tűzharcba is keveredik. A harcok tipikus fedezékrendszeres külső nézetes lövöldözések, valamint pusztekezes harc is lehetséges. Kereket oldanak és eljutnak a seriffhez.
Kay Vess, aki olyan, mint Han Solo Az új reményben?
A gameplay videó ennyit mutatott most, de Gerighty még beszélt a szereplőkről. A játékrendező elmondása szerint Kay Vess karaktere egy tipikus csibész, csempész figura lesz. Nem egy önzetlenül jó karakter, de nem is gonosz, inkább egy ügyeskedő túlélő, mint amilyen Han Solo is volt kezdetben, Az új remény és a Solo idején.
„Nem hiszem, hogy a játék során bármikor nagyfokú önzetlenséget tanúsítana. Ez egy túlélési történet. A bajból való kikecmergés története. Hogy van-e aranyszíve, azt majd meglátjuk, azt mondanám” – mondta Gerighty
Majd így folytatta.
„Számunkra nagyon fontos volt, hogy kitűnjön. Amikor először találkozunk Han Solóval, ő a legmenőbb karakter a galaxisban. Harrison Ford előadásában minden olyan, amilyennek egy űrcowboynak lennie kell. Ő a menő megtestesítője. Kay Vess a túlélésért küzd. Rendetlen. Belebotlik a bajba. Messze van attól, hogy tökéletes legyen. Nem egy hihetetlen fegyverforgató, amikor találkozunk vele. Nem pilóta. Mindezek a dolgok azért történnek, mert beleveti magát a problémákba; beleáll dolgokba. Kicsit vakmerő. Ez számomra szuper fontos volt az átélhetőség miatt. Kellenek olyan videojáték-karakterek, könyv- és filmszereplők, akik egyáltalán nem tökéletesek, akik a jó tulajdonságaikat, de a hibáikat és a tetteiket is megélik” – mondta a játékrendező

Kay és Nix mellett egy harmadik tagja is van a kiscsapatnak, méghozzá egy volt szeparatista BX kommandós droid, akit ND-5 néven ismerhetünk meg. A megviselt klónháborús veterán ekkoriban már alvilági figuraként tevékenykedik, és fontos társ lesz Kay számára.
„Azt hiszem, a látvány sokat nyom a latba; a harci sebhelyek, a kabát, a kissé görnyedt, de még mindig nagyon kemény póz. Szerintem a hangja és a hozzáállása is, és az a tény, hogy ez nem az a droidtípus, amit eddig gyakran láttunk. Ez egy kemény droid, aki látott már csatát, látott már háborút, és sok mindent cipel a vállán. Ez nagyon más és nagyon meggyőző” – mondta Gerighty
És ez még mindig csak a felszín, az új nyitott világú Star Wars-játék nagyon ígéretesnek tűnik az eddig elmondottak és látottak alapján. Nem kell már sokat aludni, hiszen a Star Wars Outlaws augusztus 30-án érkezik PC-re, PS5-re és Xbox Series X/S-re.
