[Vélemény] A rajongók és a volt fejlesztők talán képesek meggyőzni az EA-t egy Battlefront III elkészítésére
Vajon a játékos közösség és a fejlesztők képesek rávenni a kiadót, hogy új Battlefront készüljön?

Forrás: Electronic Arts
Múlt héten váratlanul megnőtt a játékosok száma a 2017-es Star Wars Battlefront II szerverein. Az EA már közel 5 éve leállította a játék fejlesztését és támogatását, de a közösség máig kitart mellette és már petíciókban követelik a folytatást. A kampány mellé sorra beálltak a DICE volt fejlesztői is, akik nyitottak lennének egy harmadik játékra is akár, ha sikerül összeállítani a csapatot. Az EA azonban egyelőre nem tervez folytatást, most az új Battlefield készül helyette, Star Wars terén pedig az egyjátékos, sztori játékok vannak fókuszban, mint pl. a Jedi: Survivor folytatása, vagy a Zero Company. A rajongók és a fejlesztők vajon képesek meggyőzni a kiadót egy Battlefront III-ról? Nem ilyen egyszerű ez sajnos.
Újjáéledt a Battlefront II?
Az elmúlt héten valami különös oknál fogva ugrásszerűen megnőtt a játékosok száma a Battlefront II szerverein. Az okok között keresendő az Andor második évadának sikere, a Fortnite nagyszabású tematikus Star Wars eseménye, amelyhez hozzákapcsolódott az Alvilági históriák animációs sorozat bemutatása is. Ezen felül több streamer és YouTuber, mint pl. Bombastic, kampányokat indítottak el, hogy népszerűsítsék a játékot és ezzel ösztönözzék a kiadót egy esetleges harmadik rész elkészítésére. A rajongók már petíciót is indítottak a Battlefront III-ért. Május 25-én az össz egyidejű játékosszám elérte a 300 ezret, amely hatalmas teljesítmény egy nyolcéves, már nem frissülő játéknál. A rajongók ezenfelül évek óta ügyködnek a modokat is futtató privát szervereken Kyber címen, amelynek továbbfejlesztett 2.0-ás verziója hamarosan érkezik.
A kampány mellé beállt az Andorban Wilmon Paakot alakító Muhannad Ben Amor, aki elmondása szerint már 469 órát ölt a játékba, tehát ő maga is nagy rajongója a multiplayernek. Mindez általában nem hatja meg a nagy játékkiadókat, ám a rajongók mellett megjelentek a Battlefront volt fejlesztői is a DICE-tól. Mats Helge Holm játékproducer és Dennis Brännvall kreatív rendező a közösségi médiában fejezték ki, hogy hallották a rajongók segélykiáltását és nyitottak lennének arra, hogy a régi csapattal összeállva egy új Battlefronton ügyködjenek. Csak ehhez a játékhoz az EA és a Star Wars történetének egyik legnagyobb botránya kötődik.

Battlefront II: botrányos megjelenésből egy közkedvelt multiplayer
Az EA 2013 és 2023 között kizárólagos jogokat élvezett AAA multiplatform Star Wars játékok fejlesztésére, miután a Disney velük állapodott meg a LucasArts megszűnése nyomán. A kiadó azonnal hozzálátott a Battlefield játékokról elhíresült DICE-al az élen, hogy új Battlefront játék készüljön. A 2015-ös Star Wars Battlefront egy kizárólag multiplayert tartalmazó kis cím volt, inkább érződött egy prototípusnak, tech demónak Az ébredő Erő premierje mellé. A játék akkor a Frostbite legújabb verziójával készült, nagyon magas felbontású textúrákkal, amelyeket még költséges és időigényes volt előállítani. A könnyebb és olcsóbb tartalomgyártáshoz szükséges fejlesztői eszközök csak ezután álltak rendelkezésre, amely már érződött a folytatáson.
A 2017-es Star Wars Battlefront II már sztori kampányt is kapott, mindhárom filmes trilógiát érintette, rengeteg új tartalommal, karakterrel és móddal jött, ígéretes játéknak tűnt. A megjelenését azonban egy botrány árnyékolta be, a kiadó nagyon kapzsi módon akart beleerőltetni egy mobiljátékokra jellemző pay-to-win lootbox modellt. A felháborodott közösség és a közbelépő Disney nyomására az EA kivette ezt a megjelenés előtt, azonban a játék így már bukásnak lett elkönyvelve. Az EA részvényei beestek, a játékból pedig jóval kevesebb kelt el, mint ahogy várták.
A DICE viszont nem adta fel, még évekig támogatták ingyenes frissítésekkel, a játék pedig egy igen jó és tartalmas multiplayerré vált és egy biztos játékosbázist gyűjtött maga köré. Éppen ezért ért mindenkit sorscsapásként, amikor 2020-ban teljesen leállt a fejlesztése és támogatása, mivel a DICE összes fejlesztőjét akkor ráállították a Battlefield 2042-re. Sajnos az a játék még rosszabb állapotban jelent meg, mint a Battlefront II, amely erősen megtépázta a DICE hírnevét. Az EA és a Disney azóta részben a Battlefront II körüli balhé és részben a Star Wars Jedi: Fallen Order sikere nyomán teljesen átálltak az egyjátékos sztori címekre, illetve a Lucasfilm Games felélesztésével más fejlesztőket is megkerestek az EA-n kívül. Így született meg a Star Wars Jedi: Survivor és a Star Wars Outlaws, illetve olyanok vannak tervben, mint a Knights of the Old Republic Remake és a Star Wars Eclipse.
Ez mind szép és jó, de vajon ez elég lesz, hogy meggyőzze az EA-t?
Nagyon jó látni, hogy ennyi év után még ilyen sok rajongót hoz lázba a Battlefront, de ez még nem elég, ahhoz, hogy új játék készüljön. Sajnos általában rajongói petíciók alapján, vagy egy-két fejlesztő posztja miatt még nem fog a kiadó több százmillió dollárt költeni egy új videójátékra, ehhez nagyobb szándék kell ott. A DICE jelenleg a következő Battlefield játékon ügyködik három másik stúdióval együtt, amelynek tesztelésébe már most bevonták a játékosokat, nehogy újabb botrányos szoftvert kerüljön ki. A játékon nagyon sok múlik most, talán a DICE utolsó utáni dobása lesz.
Az EA másik stúdiója, a Respawn pedig már dolgozik a Jedi: Survivor folytatásán és a Bit Reactorral a jövőre érkező taktikai Star Wars Zero Company játékon. Ez viszont elég sovány vigasz a multiplayer Star Wars rajongóknak, mivel ezek egyjátékos címek, a Star Wars: Hunters megszűnésével, pedig hatalmas űr keletkezett a többjátékos élmények terén. A korábbi pletykák alapján az EA egyelőre nem tervezi megújítani a Battlefront licencét. Ha tartósan, még évekig nem nyúlnak hozzá, akkor várhatóan a jogok visszaszállnak a Disneyhez, akik így majd másik fejlesztőt kereshetnek meg, amennyiben még szándék van erre. És bizony itt van a kutya elásva, ugyanis egyelőre nincs semmilyen jel, pletyka vagy szivárgás sem arról, hogy az EA, a Disney vagy a Lucasfilm felől lenne szándék egy új Battlefrontra. Kicsit mintha elátkozott lenne ez a széria, annak idején a LucasArts és a Pandemic fejlesztésében is két játék készült, a harmadikat még fejlesztés közben törölték. Az EA-től pedig ugyancsak két Battlefront született. Igény viszont láthatóan nagyon is lenne rá a játékosok és már a volt fejlesztők felől is. Reméljük ez eljut az EA és a Disney döntéshozóihoz is és egyszer még kapunk egy új Battlefrontot, amely méltó az elődeihez. Ne feledjük, hogy a lázadást is a remény élteti….
