Kevin Kiner: Soha senki nem helyettesítheti John Williamst

Kevin Kiner zeneszerző a Star Wars Insidernek mesélt arról, hogy milyen is John Williams nyomdokaiban járni.

Kevin Kiner

Forrás: Awards Radar

Kevin Kiner számára az Ahsoka szó szerint családi vállalkozás volt, mivel lánya, Deana és a fia, Sean is részt vettek az új témák komponálásában. A zeneszerző Ahsoka első felbukkanása óta ontja magából a dallamokat a togruta kalandjaihoz, s a Star Wars Insidernek arról mesélt, milyen is John Williams nyomdokaiban járni.

Az animációs Star Wars-sorozatok rengeteget köszönhetnek Kevin Kinernek és munkásságának, de kevesen tudják, hogy régebben sem egyedül dolgozott. Két gyermeke nagyrészt mindig mellette állt és saját bevallása szerint, ha ők hárman együtt dolgoznak akkor születnek a csodák. Az Ahsokánál is hárman fogtak neki a feladatnak, fő céljuk pedig az volt, hogy a régi, ismerős dallamokat egyesítsék az új iránnyal. Kiner elsőnek mesélt arról, hogyan is született meg Ahsoka saját zenei témája és hogyan reagált, mikor felkérték az élőszereplős munkára.

„Ahsoka témája volt a legelső amit megírtam, úgy 2006 vagy 2007 környékén. Csak néztem a jelenetet és amit gondoltam azt leírtam. Nagyjából öt perc alatt született meg. Általában azok a legjobb témák amik így születnek” – fogalmazott a 2008-as animációs mozifilm kapcsán. – „Hallottam pletykákat a sorozatról (Ahsoka), és amikor a Jedihistóriákon dolgoztunk próbálkoztam Dave-nél, de nagyon szemérmes volt. De biztos vagyok benne, hogy azért mert nem mondhatott semmit. Tisztán emlékszem, mikor kaptam meg végül a hírt, éppen öntözőrendszert vásároltam! Deana és Sean teljesen megborultak mikor megtudták, ez olyan dolog volt amit nagyon akartunk.”

A zeneiparban nem hallani sok családi vállalkozásról, vagy ha igen, akkor sem dolgoznak általában ilyen sűrűn és együtt ennyire hasonló projekteken.

Kevin Kiner ahsoka john williams
Forrás: Yahoo

„Ahogy én látom, soha senki nem helyettesítheti John Williamst, de ha mi hárman összefogunk, az a mi szupererőnk. A végeredmény mindig fontosabb, mint az alkotóelemek” – folytatta Kiner. – „Ha együtt komponálunk az teljesen más, de mindegyikünknek megvannak a saját témái. Sean már régen megírta Thrawn témáját, Dave annak idején orgonát javasolt hozzá. Deana megírta az Igyah Kah szövegét is például, ami ugye egy rock szám az első epizódból. Mindegyikünknek ugyanazok a  dolgok állnak a rendelkezésére, és együtt ötletelünk, hármunkon keresztül alakul ki az egész.”

„A zeneszerzés egy igen magányos folyamat. Legtöbbször csak ülsz a barlangodban a géped előtt órákig és ugyanazt csinálod folyamatosan. Szóval nagyon jó, hogy ők velem vannak” – tette hozzá Deana.

Az Ahsoka jelenetei alatt egyértelműen felcsendültek régi dallamok, de ezek közül sok egy kicsit más köntöst kapott.

„A régieknél az a jó, hogy a közönség fülének már ismerős, így könnyebben befogadja az újat is” – magyarázta Sean.

„Például ott van Thrawn témája, ami ugyanaz (mint a Lázadókban), de néhány változtatást belecsempésztünk. Az orgona nem illett sok jelenethez, így ott új motívumokat kellett találnunk. De közben nem akartuk, hogy hallhatóan kettészakadjon régi és új témákra az egész. Kifejlesztettünk egy hibrid palettát, volt minden epizódhoz egy teljes zenekarunk, ami eszméletlen, de volt például japánok ihlette furulyánk és ütőshangszereink is” – folytatta Kiner.

Kevin Kiner ahsoka john williams
Forrás: CineConcerts

Egy úgynevezett GuitarViol nevű hangszert is bevetettek például annál a jelenetnél, mikor Sabine megpróbálja kideríteni a térkép titkait. A hangja végül adott egy nyomozós, misztikus érzetet, és nem igazán hasonlítható semmilyen másik témához. Természetesen Dave Filoni felügyelte a munkájukat, és néha más irányba terelte, mint azt Kinerék gondolták volna.

„Voltak pillanatok amikor az ösztöneink azt súgták, hogy most az ő témáját muszáj betennünk, mert hát rajongók vagyunk. De aztán jött Dave. Például mikor Sabine egyedül van a szobájában és dönteni készül, akkor mi az ő saját témáját akartuk. Dave azt mondta nem annyira szükséges, legyen benne egy kicsit, de inkább azt érzékeltessük amin vívódik. Játszunk az érzelmeivel, azzal hogy úgy érzi elhagyta Ahsoka” – mondta Kiner.

Annak idején Ahsoka témája, most Baylan Skollé született meg legkönnyebben.

„Skoll nagyon jól körülírt és meghatározott már az első jeleneteiben, és Ray Stevenson olyan szuperül játszotta, hogy természetes volt megírni” – magyarázták.

Felhasználtak hozzá például egy 13. századi gregoriánus éneket, a Dies irae-t, mely eredetileg a halálról és a dolgok végéről szól. De például zongorát is hallhatunk Baylan folyosó-jelenete alatt, ami nem gyakran fordul elő a Star Warsban. 

„Dave azt akarta, hogy ha valaki meghallgatja csak a zenét, tudja, mi történik éppen. Mindig arról beszélt, hogy gyerekként nem tehette be és nézhette meg a filmeket akárhol, de megvolt neki az album és ha hallgatta, látta maga előtt a történéseket.”

kevin ahsoka john williams
Forrás: Star Wars News Net

About Author

Vélemény, hozzászólás?