[Vélemény] Szia Outlaws, viszlát Outlaws

A Star Wars Outlaws nem kap második részt. Tegye fel a kezét, aki meglepődött.

Star Wars Outlaws A Pirate's Fortune

Forrás: StarWars.com

A szórakoztatóipar legnagyobb cégeinél az utóbbi időben rendkívül divatossá vált a felelősséghárítás. Nemrég a Ubisoft például azzal takargatózott, hogy az Outlaws azért nem lett sikeres, mert a Star Wars franchise leszállóágban van. Az EA Jedi játékainak sikere mondjuk nem ezt mutatja, így gyorsan arra a következtetésre lehet jutni, hogy lehet, de tényleg csak lehet, hogy inkább jó játékot kellene csinálni, és akkor az emberek megvennék.

Tervben volt a Star Wars Outlaws folytatása, de inkább törölték

A múlt évet viszont ténylegesen kissé megsínylette a Star Wars. Jött Az akolitus körüli herce-hurca, a kasza, majd a finoman szólva is maximum középszerűnek tekinthető Outlaws. Ez utóbbi most már több szempontból is hasonlóvá vált, mint az imént említett sorozat. Kiderült ugyanis, a folytatás már korai fejlesztési szakaszban járt, ám jelen állás szerint soha nem fog elkészülni.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy sok könnyet fogok érte ejteni, bár az tény és való, hogy koncepcionálisan bőven lett volna potenciál a játékban. Sajnos viszont ubiék szinte mindent a külcsínre, elsősorban a világ megalkotására tettek fel, mely egyébként tényleg nagyon hangulatosra sikerült. Maga a játékmenet viszont borzalmasan sótlan lett. Az alapjáték sztorija sem egy világmegváltó valami, viszont ott még épp elegendő mértékben bele tudja magát élni a játékos az eseményekbe, hogy az legalább részben elvigye a hátán a dolgot.

Aztán jöttek a DLC-k. Jajj, a DLC-k. Mind a Landós, mind a Hondós kalandból sugárzik az, hogy csak alibiből készítették el. A történet annyira papírvékony, hogy maximum egy-két küldetésbe bele lehetett volna sűríteni, ha nem duzzasztják fel mindenféle borzalmas és teljesen egyértelmű időhúzással. Olykor ráadásul a legpofátlanabb módokon. Szinte fájdalmas volt végigtolni mindkét kiegészítőt, Hondo ide vagy oda. Még az sem javított sokat a helyzeten, hogy időközben orvosoltak néhány olyan, a játékmenetet érintő hiányosságot is, melynek már a megjelenéskor így kellett volna működnie (például azt a felfoghatatlan technológiai áttörést, hogy a földről felszedett sugárvetőket magunkkal vihessük).

Ha a Ubisoft a második résznek is ezzel a hozzáállással állt volna neki, akkor inkább ne fáradjanak. A Star Wars világa egy remek homokozó lehetne bármilyen open world játéknak, ha rendesen megcsinálják. A Ubisoft megkapta erre a lehetőséget, nem élt vele, próbálja meg valaki más. Ez viszont felvet egy újabb kérdőjelet.

Az EA a már bejáratott Jedi játéksorozat harmadik részét még elkészíti. Ugyanígy a Bit Reactornál kavargatott taktikai játék, a Zero Company is jönni fog. Viszont a jövőben nem különösebben terveznek semmilyen harmadik féltől származó szellemi tulajdonnal foglalkozni, inkább saját franchise-aikat próbálnák erősíteni. A Ubisoft is hasonló elgondolás mentén szervezi át működését, és az Outlaws buktája utána nem is tűnik valószínűnek, hogy terveznének még a messzi-messzi galaxissal. Minden más, eddig bejelentett projekt fejlesztése körül vagy síri nagy a csend, vagy pedig csak olyan hangokat hallhatunk, melyből az következik, évek múltán láthatunk csak belőlük valamit, ha egyáltalán. Adott hát a kérdés: ki fogja kifizetni licencdíjat, hogy Star Wars-játékot készítsen, ha a fejlesztés ennyire bizonytalan, ráadásul a fogadtatás is erősen kétesélyes? Ennyi év távlatából egyre inkább úgy tűnik, hogy mégis csak szükség lett volna egy saját belső stúdióra, és hiba volt bezárni a LucasArtsot.

About Author