Magyar művész készített plakátot a Kóbor alakulat sorozathoz
Kárpáti Tibor alkotását a régió legjobbjai közé válogatták be.

Forrás: Disney
Ahogy minden Star Wars tartalom esetében, úgy a Kóbor alakulat kapcsán is számos rajongói alkotást karolt fel a Disney+ és tett hivatalos poszterré. Így történt ez Kárpáti Tibor alkotásával is – derül ki a Disney+ sajtóközleményéből.
A Kóbor alakulat premierje kapcsán a Disney+ grafikai pályázatot hirdetett az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika), melybe Kárpáti Tibor alkotását is beválogatták. A magyar művész egy pixel art stílusú képet készített a sorozat karakterei és fő motívumai alapján, mely vizualitásában gyermekkori Star Wars-rajongásának korszakát, a 80-as éveket idézi, így a széria által megidézett hangulatba is abszolút beleillik.
„Szenzációs volt a képi világ, a hatalmas űrhajók, a fura kinézetű szereplők, a rohamosztagosok, a vicces robotok, és persze Darth Vader! Nem sok futurisztikus dolgot láttunk addig, a maximum a csehszlovák földönkívüliek voltak, akik különböző színű gyümölcs zseléket ettek más bolygók tápláléka gyanánt, és azt is fekete-fehérben” – idézi fel az első Star Wars élményét Kárpáti Tibor.

A poszter megalkotásakor első körben a régi Star Wars videójátékok képi világát tanulmányozta, majd megpróbálta saját stílusában átalakítani a szereplőket és a különböző, a sorozatból származó képi elemeket.
„Egyből beszippantott a látványvilág és elkezdtem megrajzolni a szereplőket és az űrhajókat. Először azt gondoltam, a szokásos minimál stílusom most talán kevés lenne, de végül a brit és az amerikai bizottság szerint is ez lett a befutó. A kerékpározás és a szánkózás mellett gyermekkorom meghatározó emlékei kétségtelenül az első Star Wars-trilógia és a videójátékok. Ennek a képzeletbeli játéknak a megtervezésével egy olyan álmomat valósítottam meg, amiről nem is tudtam, hogy létezik” – tette hozzá.
Tibor grafikái korábban egyébként olyan helyeken is megjelentek már, mint a The New Yorker, az MIT Technology Review és a Golf Digest, illetve olyan világmárkákkal is együtt dolgozott, mint a Hermès vagy a GQ Magazin.
Nemrég A Mandalóri 3. évada és az Ahsoka sorozat Blu-Ray kiadása is egy magyar művész által készített borítóval került az üzletekbe.