Amit a Star Wars Outlaws előtt tudni érdemes
Minden, amivel nem árt tisztában lenni, mielőtt belevágnátok a csempészkedésbe.
Noha a Ubisoft nyílt világú akció-kaland játéka, a Star Wars Outlaws már a hét elején elérhetővé vált az előrendelők és a Ubisoft+ előfizetők számára, a mai hivatalos megjelenés alkalmából hoztunk nektek egy kis összefoglalót arról, amit a játék történetéről, játékmenetéről előzetesen tudni érdemes.
A játék a Birodalom visszavág és a Jedi visszatér közötti egy évben játszódik, ami egy elég jól dokumentált és turbulens időszak a Star Wars világában, legyen szó akár a Kánon, akár a Legendák kontinuitásról.
A Legendákban itt játszódott a Shadows of the Empire videójáték és regény, ami szintén egy alvilági sztorit mesélt el, melyben a Xizor herceg által vezetett Fekete Nap játszotta a legfontosabb szerepet.
A Kánonban a Fekete Nap helyett a Vörös Hajnal az éra legfontosabb bűnszervezete, melyet ekkoriban már Qi’ra vezet. A Vörös Hajnalt eredetileg Maul alapította, tevékenységében pedig ugyan törékeny, de szoros együttműködést sikerült elérni egyebek között éppen a Fekete Nap, valamint más bűnszervezetek, például a Pyke Szindikátus között. Idővel viszont Maul egyelőre ismeretlen körülmények között kikerült a képből, a Vörös Hajnal pedig meggyengült és egy ideig eltűnt a színről. Qi’ra végül újra felépítette a szervezetet, és a Birodalom visszavág eseményei utánra már mindenhol voltak alvó ügynökei. Célja valójában korábbi főnöke tervének beteljesítése, a sitheken vett bosszú lett volna, és noha sikerült komoly borsot törnie a Birodalom orra alá, terve nyilvánvalóan nem sikerült. Ezek az események az úgynevezett Qi’ra trilógia képregényeiben olvashatók el, egész pontosan a Fejvadászok háborúja, a Vörös uralom, és a Rejtett Birodalom című képregénykötetekben.
A kánonban ebben az időben 5 nagy bűnszervezet létezett, a Vörös hajnal, a Hutt Kartell, a Pyke Szindikátus, a Fekete Nap és a Crymorah Szindikátus. Ez utóbbi egy amolyan gag mostanra a kánon történeteiben, ugyanis számtalanszor említették már őket, de mindezidáig szinte egyszer sem találkoztunk velük közvetlenül, szemtől szemben.
Az öt nagy szervezet közül hárommal találkozhatunk a játékban, a Vörös hajnal mellett a huttokkal, nyilván Jabba vezetésével, valamint a pyke-okkal, akik a fűszerkereskedelemre szakosodtak, mely a Star Warsban a kábítószer megfelelője. Ezen felül két új, először ebben a játékban felbukkanó, feltörekvő szervezettel is találkozunk. Az egyik a Kijimin székelő Ashiga klán, melybe elsődlegesen a melitto nevű, bogárszerű faj képviselői tartoznak, míg a másik a Canto Bight székhelyű Zerek Besh, melynek vezetője a játék fő antagonistájaként szolgáló Sliro Barsha.
Az Outlaws főszereplője Kay Vess, aki a Cantonica szegénynegyedében nőtt fel, később pedig tolvaj és csempész lett belőle. A történet szerint Kay egy csapatot verbuvál azért, egy adósság megfizetése érdekében egy nagy rablást hajtsanak végre, mely egy rendkívül veszélyes küldetés. Útján segítségére van Nix nevű, axolotlra emlékeztető állatkája, akit mindenféle hasznos módokon tudunk felhasználni a játékmenet során, például figyelemelterelésre, kapcsolók aktiválására stb. Ezen felül szabadon bejárhatjuk a játékban elérhető bolygókat, közöttük pedig a Kay Trailblazer nevű hajójával utazgathatunk, illetve magunk is vezethetjük azt.
A nyílt világ tele van mindenféle mellékküldetésekkel és tevékenységekkel, melyek révén fejleszthetjük Kay képességeit, de fejlesztéseket gyűjthetünk a hajónkra, a siklómotorunkra, és Nix is megtanulhat ezáltal újabbnál újabb trükköket, melyek hasznosak lehetnek bevetéseink során. Ezen felül minden alkalommal, mikor összetűzésbe kerülünk valamelyik bűnszervezettel, a helyzet megoldásának módja befolyásolja azt, hogy milyen lesz a kapcsolatunk azzal a bűnszervezettel, egyfajta reputációrendszer keretében.
A játék során összesen öt bolygót járhatunk be, melyek a Tatuin, a Kijimi, a Cantonica, az Akiva, illetve a Toshara. A Tatuint valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, ám a többi világ nem biztos, hogy elsőre beugrik mindenkinek. A Cantonica ad otthont Canto Bight kaszinóvárosának, melyet Az utolsó Jedikben láthattunk, míg a Kijimi a Skywalker korában bukkant fel a fűszercsempészek otthonaként. Az Akiva az Utóhatás könyvtrilógiában játszott fontos szerepet, mozgóképen most láthatjuk először, a Toshara szavannavilága pedig egy teljesen új bolygó, melyet ehhez a játékhoz alkottak.
Nyilvánvalóan fontos része a korszaknak a Birodalom is, így ők is szerepet kapnak a játékban. Ha ellenük cselekszünk, akkor például a GTA-hoz hasonlóan körözést adnak ki ellenünk, mely minél magasabb szintű, annál több és nehezebb ellenfelet küldenek ki ellenünk, mint a szárazföldön, mind az űrben.
Az Outlaws összesen három történeti DLC-vel rendelkezik, illetve fog rendelkezni. Az első egy rövid kis küldetés, mely Jabba palotájában játszódik. A bejelentéskor sokan félreértették ezt a kis kiegészítőt, ugyanis úgy tűnhetett, Jabbával csak ebben a fizetős DLC-ben találkozhatunk, de nem erről van szó. Jabba és a Tatuin az alapjátékban is fontos szerepet játszik, ez csak egy extra küldetés a fő sztorin felül. Ezen kívül két nagyobb sztori DLC is lesz, az egyikben Lando Calrissian, a másikban Hondo Ohnaka oldalán hajthatunk majd végre egy-egy melót.
Ezen információk birtokában immár készen álltok, hogy belevessétek magatokat a Peremvidék leghitványabb söpredékeinek világába, mindenféle spádé és humbug nélkül!
A fentieket videóban is megénekeltem, íme:
(A nyitókép forrása: StarWars.com)