Amikor Obi-Wan fénykard helyett sörért nyúl…

2003-ban Chilében sörreklámokat szerkesztettek a Star Wars klasszikus trilógiájanak epizódjaiba.

Obi-Wan Kenobi Egy új remény

Forrás: StarWars.com

Láttad már a Star Wars-filmek azon verzióját, amelyben Obi-Wan Kenobi, Luke Skywalker, vagy éppen az Uralkodó egy-egy frissítő sörért nyúl? Ugye, hogy nem, na de majd most!

Február végén bukkant fel egy cikk a chilei Vida Extra weboldalon, amely arról számolt be, hogy amikor 2003-ban és 2004-ben levetítették a Star Wars klasszikus trilógiájának egyes részeit a helyi 13-as csatornán, akkor beleszerkesztették a Cerveza Cristal sörmárka reklámjait a filmekbe, mintha azok termékelhelyezések lennének. Március 2-án posztolt erről az anyagról Heyitswindy Twitter-felhasználó, így a nagyvilág is értesülhetett a furcsa chilei megoldásról.

A furcsa reklámmegoldásról – amelyhez hasonló ma már nyilvánvalóan nem kerülhetne adásba – a legkönnyebben úgy győződhetünk meg, ha megnézzük az alábbi videókat, amelyekben összesen ötször nyúlnak hőseink a Kristály sörhöz:

Mint látható, a tévécsatorna nem szakította meg a filmet reklámszünettel, hanem közvetlenül beleszerkesztette a reklámokat a filmbe, mintha a termék ott szerepelt volna.

„Ez Az Erő a Cristal sörrel van nevű reklámsorozat kizárólag azért készült, hogy ilyen komikus módon mutassák be a termékeket. Természetesen Palpatine császár soha nem ivott volna sört Luke és Darth Vader előtt, ahogy Yoda mester sem egyezett volna bele abba, hogy Luke szünetet tartson csak azért, hogy megigyon egy doboz Cristalt – bár vitathatatlan, hogy ezek a reklámok igazán eredetiek az ital reklámozásának módja miatt”

– fogalmazott a chilei Vida Extra. A portál megjegyezte ugyanakkor, hogy a chilei reklámkampány annyira sikeres volt, hogy a márkát birtokló sörgyár megismételte azt olyan filmekkel is, mint az Amerikai szépség, vagy a Gladiátor, s több díjat is bezsebelt az ötletes szpotokkal. „Az biztos, hogy a kisfilmek megtekintése után nehéz lesz kiverni a fejünkből a Cerveza Cristal szignálját” – zárta cikkét a chilei portál.

Akármennyire is ötletes volt a sörgyár lépése, George Lucast felháborították a reklámfilmek – írta a Giant Freaking Robot. A Star Wars atyja 2004-ben panaszt nyújtott be a chilei Önszabályozási és Reklámetikai Tanácshoz, amely végül a Lucasfilm javára döntött, s ítéletében kimondta, a reklámfilmeket nem sugározhatják többé.

Arról pedig, hogy miként jelent meg az alkohol a Star Warsban, 2020 nyarán írtam még a megboldogult Ziro.hu-ra. A cikket – amelyből egyebek között az is kiderül, milyen sörök voltak a messzi-messzi galaxisban – az oldal archívumában lehet elolvasni.

Cristal sör

About Author

Vélemény, hozzászólás?