Warren Fu: Megálmodni Grievoust

Warren Fu neve a keményvonalas Star Wars rajongók számára biztosan ismerősen cseng: a művész rengeteget dolgozott az előzménytrilógián és neki, illetve egy mosószer fúvókának köszönhetjük Grievous tábornokot. A művész a legutóbbi Star Wars Insiderben mesélt különleges útjáról, példaképeiről és George Lucas munkamódszeréről.
Fu túl fiatal volt még az Egy új remény idején, így az első Star Wars élménye A Birodalom visszavághoz kötődik.
„Szerintem az első szerelmem Carrie Fisher volt. Amikor megláttam az AT-AT-kat megváltozott számomra a világ. Az első rajzom annak a jelenetnek a nyomán készült.” – meséli a művész
Gyermekkori szenvedélyét végül művészi karrierré alakította és gyakornokként helyezkedett el az Industrial Light & Magic berkein belül. Kezdetben órákon át az 1997-es Men in Black – Sötét zsaruk című filmhez készült látványterveket kellett rendeznie. Saját munkáira eközben figyelt fel David Nakabayashi, akinek az említett film vizuális effektjeit köszönhetjük.
„Amikor a Baljós árnyak utómunkálatai megkezdődtek, Nak felfogadott asszisztensnek. Ő volt az első aki hitt bennem, kezdetben kisebb megbízásokat adott, például Darth Maul távcsövének a kijelzőjét kellett megterveznem. Hihetetlen pillanat volt amikor később George Lucas jóváhagyta.” – mondta Fu.
Nakabayashi 2002-ben művészeti igazgató lett az ILM-nél és továbbra is segítette Fu karrierjét. A férfi mentorként tekintett rá, majd az évek során szinte testvérekké váltak. Eközben Fu megismerte Doug Chiangot, akinek szintén izgalmas életútjáról már korábban mi is írtunk még a Ziro.hu oldalon.
„A legtöbb művész akit ismertem, visszahúzódó, félénk típus volt, erre ott volt ő (Chiang), egy eltökélt vezető, Lucas jobbkeze. Nyugodt, mégis magabiztos módon adta az emberek tudtára, hogy mit vár tőlük. Mindenki tisztelte és keményen dolgozott, pont emiatt. A legfontosabb amit tőle tanultam az volt, hogy nem kell félelmetesnek lenned ahhoz, hogy jó vezető légy.” – mondta.
Doug Chiang és George Lucas Sebulba makettjével.
Fu addig gyakorolt és képezte magát, amíg Doug Chiang fel nem kérte saját csapatába, akikkel aztán hónapokig dolgozott A klónok támadásán.
„Próbáltam visszafogni az izgatottságomat az első napomon. A példaképem (Chiang) ott dolgozott mellettem egy rajzon, ami később köztársasági löveghajóként lett ismert. Én végül rengeteg droidot terveztem Dexter étterméhez.” – mondta Fu.
Ezután Fu elhagyta a Skywalker Ranchot (A Skywalker Ranch Lucas egy kaliforniai magánbirtoka, ami egyfajta központi irodaként működött, magába foglalva a Skywalker Sound, illetve kezdetben a Lucasfilm Games és Animation irodáit is. Ma már a Disney bérli Lucastól.) és dolgozott az A.I. Mesterséges értelmen, később viszont visszatért A Sith-ek bosszúja előmunkálatai miatt. Ekkor már többféle lényt, tárgyat, droidot, épületet és hajót is tervezett, amiket sorra jóvá is hagyott Lucas. Az egyik ilyen hajó ugyan nem került bele a filmbe, azonban a most futó Köztársaság Fénykora érában felhasználták.
Fu klónvadásza, mint jedi vectorhajó a Köztársaság Fénykora idején.
A Ranchon dolgozni hihetetlen élmény volt Fu számára. George Lucas olyan munkahelyet teremtett, amit nehezen lehetett annak tekinteni. A filmes világ legnagyobb művészei egymásnak adták az ajtó kilincsét, egy átlagos ebédből is könnyen életre szóló élmény válhatott. Ráadásul mindenki szabadon átadhatta ötleteit és tudását a többieknek. Lucas irodája a másodikon volt, péntekenként felment a harmadikra, hogy jóváhagyja a művészeti részleg munkáit. Azokat, amikben látott fantáziát vagy megfeleltek az elképzelésének a híres „OK”, vagy a legnagyobb elismerést jelentő „FABULOSO!” pecséttel jutalmazta. Az egyik ilyen pénteken Lucas azzal a kéréssel ment fel hozzájuk, hogy szüksége van egy új gonosztevőre a trilógia harmadik darabjához. Az egész csapat nekirugaszkodott és még éjjel is dolgoztak, hogy a következő péntekre felmutassanak valamit.
„Váratlan ötleteket merítek mindennapi dolgokból. Egy mosószer fúvóka volt az alapja az első rajzaimnak a tábornok fejéről. Azokat George elvetette, de az irányt jónak találta. További vázlatokat készítettem és elkezdett kialakulni egy koponyaszerű maszk.” – meséli a művész.
Fu és a fúvóka.
Fu egy társa, Ryan Church adta az ötletet, hogy igazi szemeket is kapjon, ne legyen teljesen robotikus. Fu különösen nagy szerepet szánt a szemeknek, ugyanis úgy képzelte, hogy a tábornok néma. Mivel ez még nem volt elég „starwarsos”, Jabba vitorlás bárkájának stabilizátorait is rátette a fejre két oldalt. Fu saját bevallása szerint nem ért a mechanikai dolgokhoz, nem tud mozgó részleteket jól bemutatni, így egy hatalmas fehér köpenyt dobott a teste köré, ezzel elkerülve, hogy le kelljen rajzolnia a mozgó részeit. Erre az irányra adta végül Lucas áldását és megkezdődhetett a részletes munka. Grievous tábornok végül az egyik utolsóként befejezett szereplő lett a filmben és bár csupán a fejét hagyták meg a korai tervekből, gyorsan ikonikussá vált a rajongók körében.
Jabba hajójának stabilizátorai lettek Grievous „fülei”.
Fu azóta díjnyertes videoklip- és reklámszakember lett, de minden munkájánál szeret visszanyúlni a tradicionális alapokhoz és ez az ami vonzóvá teszi őt megrendelői számára. Dolgozott a Daft Punknak, az Adidasnak és a PlayStationnek is csak hogy egy párat említsek és olyan rendező szeretne lenni, aki összehozza a művészeket, mint George Lucas.
„A Lucasfilm nem egy munkahely volt, hanem a legjobb iskola.”
Habár szeretne még visszatérni, lucasfilmes pályafutásából Fu legbüszkébb az A.I. Mesterséges értelemre, amiben együtt dolgozhatott Steven Spielberggel, illetve arra, hogy George Lucas egy nap felment a harmadik emeletre és “FABULOSO!” pecsétet adott a gyerekkori, legelső rajzára.